Ik begin vandaag de dag met rekenen. Ik doe samen met de kinderen de getallenlijn en sommen met tientallen. Het gaat heel goed. Het is de herhaling van dinsdag en woensdag. De kinderen gingen ijverig aan de slag en Fleur en Dylan waren al snel klaar. Ze gingen achter de computer om rekenen te oefenen. Na het rekenen gaan we schrijven. De klas moet veel maken en het komt ook niet helemaal af. We gaan samen eten en dan lekker naar buiten. We gaan voetballen. Na een kwartier gaan we naar binnen en maken de kinderen hun schrijfwerk af. Rens, Michel en Jan oefenen hun toneelstukje voor de voorstelling. De groepen A/B, C, D, E komen samen in het ruim. Het ruim is de aula van de school. De groepen A/B en D hadden een stukje ingestudeerd vanuit de methode Taaltrapeze. De kinderen van groep A/B speelden het verhaal na van het boek 'Pak de boef'. De kinderen van groep D hadden verschillende stukjes, zoals moppentappers, mimespelers, dansers en raadselverzinners. De kinderen van groep C en E gingen kijken, zij waren toeschouwers. Na de voorstelling gingen elke klas weer terug naar zijn eigen lokaal en de grote pauze was begonnen. De kinderen pakten hun lunch en gin gen eten.
Ik ging samen met meester Dirk de grote pauze doen. Ik was de scheidsrechter bij voetbal. Ik maakte met de jongens eerlijke teams. Ik ging fluiten en ik moet zeggen dat het aardig lukte.
De pauze vloog voorbij.
Juf Vanita wilde de kinderen in de kring hebben, want ze moest iets belangrijks vertellen aan de kinderen. Ze gaat namelijk de school aan het einde van het jaar verlaten. Ze is volgend jaar juffrouw op een andere school. De kinderen reageerden allemaal beduusd. Ze legde uit waarom en de kinderen begrepen het wel beter, maar het leek of ze niet helemaal beseften wat juf Vanita vertelde. Na de kring moest Jan heel erg huilen, hij vond het heel erg. Hij kwam later naar me toe : 'Juf, ik zag dat u ook traantjes in uw ogen had'. We moesten gauw door naar het zwemmen. dat doen ze in het zwembad van Volendam, de Waterdam. Ze gingen tijdens het zwemmmen allemaal spelletjes in het water doen, zoals met een bootje varen, reddingszwemmen en visjes duiken. Na het zwemmen gingen we met de bus terug naar school en de kinderen werden opgehaald door hun vader of moeder en de busjes. Ik ging alles klaarzetten voor de lessen van de dinsdag. De kinderen zijn maandag vrij en ze beginnen dinsdag. Ik geef dan de hele ochtend les en dat is dan handiger. Zo, mijn stageweek zit erop!
vrijdag 23 mei 2008
Abonneren op:
Posts (Atom)